معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: این دانشگاه در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده ظرفیت‌های عظیم خود، تلاش دارد علم را وارد صحنه زندگی مردم کند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، احمد حیدری در مجمع نمایندگان استان همدان که به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، گفت: در طرح تحولی دانشگاه آزاد اسلامی برای هر مرکز استان یک پیشران اقتصادی تعریف شده و دانشگاه براساس آن پیش می‌رود.

وی افزود: دانشگاه‌ها باید با تأسیس مراکز تحقیقاتی، سراهای نوآوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و نظایر آن، سود تحقیقات علمی استادان و دانشجویان را در اختیار مردم قرار دهند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی افزود: بر مبنای این طرح تحولی، رشته‌های علمی تأسیس و دانشجویانی تربیت می‌شوند که فارغ‌التحصیلانش در خود شهر و استان محل تحصیل جذب بازار کار شده و دانشگاه و مردم هر دو بهره‌مند می‌شوند.

حیدری، دانشگاه آزاد اسلامی را شجره‌ای طیبه برآمده از دل مردم و درون نظام دانست و اظهار کرد: این دانشگاه یک نهاد بزرگ دانشگاهی و یک شبکه بزرگ اجتماعی و فرهنگی با بیش از ۵۲۰ واحد دانشگاهی و مرکز در سراسر کشور، بیش از ۳۵۰ هزار دانشجوی تحصیلات تکمیلی و یک میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در سراسر کشور به همراه ۳۵ هزار عضو هیئت علمی است.

وی تأکید کرد: در سال رونق تولید و در شرایط اقتصاد مقاومتی و تحریم‌های ظالمانه هستیم و دانشگاه آزاد اسلامی در گام دوم انقلاب اسلامی با استفاده ظرفیت‌های عظیم خود، تمام توان علمی‌اش را در اختیار مردم قرار می‌دهد و تلاش دارد علم را وارد صحنه زندگی مردم کند.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد دو تحول در این دانشگاه خبر داد و افزود: نخستین تحول نگاه به درون و تلاش در حل مشکلات است که به همت دکتر ولایتی و دکتر طهرانچی و دلسوزان نظام، سامانه‌ای به نام پایش ایجاد شد و تاکنون ۲۰هزار مشکل داخلی کشور در آن ثبت شده و در حال انجام است.

حیدری ادامه داد: براساس طرح پایش در بحث کشاورزی دانشجو مستقیماً در زمین‌های کشاورزی و به صورت عملی این تخصص را فرامی‌گیرد و در کنار یادگیری مباحث نظری، کار، تحقیق و پژوهش عملی نیز انجام می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: از این طریق است که متخصص حرفه‌ای تربیت و مزرعه نمونه‌ای به عنوان مدلی علمی، توانمند و بهره‌ور ایجاد می‌شود که کشاورزان منطقه‌ای بتوانند مشکلات خود را حل کنند، مدل بگیرند و در زمین‌های خود استفاده کنند و در ادامه نیز با ایجاد صنایع تبدیلی و صنایع غذایی مورد نیاز، رشد اقتصادی مطلوب منطقه فراهم می‌شود.

معاون امور مجلس و ارتباطات اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی، تدوین بودجه عملیاتی را دومین تحول مهم در این دانشگاه دانست و افزود: بودجه‌‌ریزی عملیاتی مبتنی بر کارکردها، داده‌ها و درآمدها بوده و موجب تسری منابع به سمت بهره‌وری، ایجاد تنوع منابع و کاهش هزینه‌ها می‌شود. این بودجه پس از بحث و بررسی تخصصی در سازمان مرکزی و استان‌ها به هیئت امنای استانی ارسال می‌شود.

حیدری اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دانشگاه آزاد اسلامی را یادآور شد و گفت: این سند که مطابق نظر مقام معظم رهبری و در راستای اجرای برنامه ششم مجلس شورای اسلامی است، در مدارس سما دانشگاه آزاد اسلامی به طور عملیاتی کلید می‌خورد و دانشگاه آزاد اسلامی از پیش‌دبستانی تا دوره دکتری همواره خدمت‌رسان جامعه است و تلاش دارد علم را با تمام لوازم آن وارد صحنه زندگی مردم کند.

وی نمایندگان استان همدان را در مجلس سرآمد دانست و افزود: با شناختی که سال‌های سال از مجلس شورای اسلامی، کارکردها، کمیسیون‌ها و فراکسیون‌ها دارم، نمایندگان استان همدان را در همه زمینه‌ها متعهد و دلسوز به نظام جمهوری اسلامی ایران و نسبت به ولایت و رهبری و دلبسته آرمان‌های نظام و انقلاب می‌دانم که به استان و همه مسائل کشور حساسیت ویژه داشته و حضور و ظهورشان در تمام مسائل مجلس اثربخش و جدی است.

در ادامه حمیدرضا حاجی‌بابایی و امیر خجسته نمایندگان مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ و اکبر رنجبرزاده نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی به بحث و تبادل نظر درباره راهکارهای توسعه و ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان پرداختند.

حسن بهرام‌نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی نیز در نشست دیگری که در دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان برگزار شد، مباحث دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان و شهر نهاوند را پیگیری کرد.